CBA w katowickim oddziale GDDKiA. Kontrola dotyczy przetargu związanego z pszczyńskimi drogami
Funkcjonariusze z Wydziału Postępowań Kontrolnych delegatury CBA w Katowicach 31 lipca br. rozpoczęli kontrolę w katowickim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Kontrola dotyczy zamówienia publicznego związanego z utrzymanie dróg krajowych w Pszczynie.
Według nieoficjalnych informacji PAP, agenci Biura mają zwrócić szczególną uwagę na to, jak w ogłoszonym w ubiegłym roku przetargu podejmowano decyzję udzielającą zamówienia publicznego i jak była ona realizowana.
Z informacji na stronie katowickiego oddziału GDDKiA wynika, że ogłoszony w sierpniu 2018 r. przetarg dotyczył całorocznego utrzymania dróg w zarządzie GDDKIA w tym rejonie przez pięć lat i osiem miesięcy. W jego trakcie do GDDKIA trafił protest jednej z firm o ograniczeniu konkurencji w zapisach warunków przetargu, ale wycofano go.
W listopadzie 2018 r., gdy otwarto oferty, okazało się, że wpłynęła jedna - konsorcjum włoskiej spółki AVR z Rzymu i jej polskiej spółki AVR z Krakowa. Mimo że oferta na blisko 240 mln zł przekraczała budżet przeznaczony na zadanie (prawie 190 mln zł), 29 stycznia udzielono zamówienia na utrzymanie dróg - wynika z internetowej dokumentacji przetargu.
Kontrole CBA trwają trzy miesiące, ta w Katowicach powinna zakończyć się 31 października. Zgodnie z ustawą o CBA - w szczególnie ważnych przypadkach - szef Biura może ją przedłużyć maksymalnie o sześć miesięcy.
(źródło: PAP, CBA, GDDKiA)
KK