Pielgrzymowicka ogólnopolska kampania społeczna „Słowa Krzywdzą” w Warszawie
Projekt ogólnopolskiej kampanii społecznej „Słowa Krzywdzą” realizowany przez uczniów Szkoły Podstawowej im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach zyskał ogólnopolską popularność.
Wszystkie działania kampanii wypracowane zostały metodą Design Thinking, a następnie w ciągu całego roku sukcesywnie były wprowadzane w życie. Uczniowie zrealizowali szereg działań online - głównym ich zadaniem projektowym było prowadzenie kampanii społecznej online, jednocześnie jednak przenosząc elementy kampanii na działania offline, co okazało się największym wyzwaniem, ponieważ problem obrażania, plotkowania i hejtowania jest sprawą dotykającą nie tylko dzieci i młodzież, ale także dorosłych.
Uczniom udało się zorganizować dwa stragany „nie oceniaj mnie po wyglądzie” dla społeczności szkolnej w lutym oraz dla społeczności lokalnej w czerwcu. Zorganizowali konkurs plastyczny dla uczniów szkoły oraz zainspirowali kilkaset szkół w całej Polsce do podjęcia działań mających na celu zwrócenie uwagi na istniejący problem.
Działania pielgrzymowickiej grupy projektowej zostały dostrzeżone i docenione. Uczniowie zostali zaproszeni do Warszawy, najpierw na prezentację projektów grantowych w programie Edukacja Inspiracja 26 kwietnia, później w maju zostali zaproszeni do radia RDC w Warszawie oraz na konferencję ogólnopolską Digital Youth Forum, gdzie jako najmłodsi prelegenci mogli opowiedzieć o swojej kampanii i podzielić się doświadczeniem z dużej sceny w Centrum Nauki Kopernik, a także u boku Marcina Mellera i Anny - Dziewit –Meller wziąć udział w debacie programu Mądrzy Cyfrowi na Stadionie Narodowym.
występ uczniów z Pielgrzymowic
(źródło: Marta Florkiewicz-Borkowska)
KK