Art. spons. Sprawdź jak skuteczne pozycjonowanie stron zapewnia zyski ze sprzedaży w sieci
W dzisiejszych czasach niemal każdy słyszał już o pozycjonowaniu stron. Jest to najlepszy dowód przekonujący niedowiarków o skuteczności tej metody promocji w sieci. Po czym jednak rozpoznać skuteczne pozycjonowanie stron u progu 2021 roku? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w poniższym krótkim przeglądzie technik pozycjonerskich. Artykuł powstawał przy współpracy z prawdziwymi ekspertami z branży marketingu internetowego, którzy rozwiali nasze wątpliwości odnośnie do samodzielnego przeprowadzania działań SEO.
Dobrze wybierz słowa kluczowe – to one decydują o powodzeniu przedsięwzięcia
Każda kampania pozycjonowania zaczyna się od wytypowania najważniejszych i najbardziej obiecujących słów kluczowych zgodnych z branżą i profilem działalności klienta. Dobrane frazy muszą przede wszystkim generować duży ruch na stronie, ponieważ ten w oczywisty sposób przelewa się na ilość konwersji, a więc na czysty zysk. Odpowiednio wybrane słowa kluczowe gwarantują prężny rozwój marki, dlatego też tak ważne aby przy ich określaniu pracował doświadczony profesjonalista.
Oczywiście moglibyśmy spróbować stworzyć listę fraz sami, korzystając z planera słów kluczowych Google, jednak istotną rolę na tym etapie gra także doświadczenie w działaniu z pomocą tego specjalistycznego narzędzia. Należy też zaznaczyć, że fachowcy mają na podorędziu także wiele innych użytecznych trików programistycznych, które w wielu wypadkach pomagają nam ustrzec się oczywistych błędów. Nie sposób także pominąć programów, które pozwalają na jeszcze skuteczniejsze dopasowanie się w tej kwestii do konkurencji poprzez śledzenie jej posunięć.
Przyjrzyj się profilowi linków prowadzących pod Twój internetowy adres
Skuteczne pozycjonowanie stron ma u swoich podstaw nie tylko promowanie wybranych słów kluczowych, ważne jest także, aby do naszej witryny prowadziły odnośniki z wartościowych miejsc sieci. Linki takie dzielimy na dwie podstawowe kategorie – są nimi odnośniki naturalne i odnośniki nienaturalne. Te pierwsze to odsyłacze tworzone spontanicznie przez samych internautów, którzy chętnie polecają daną markę lub produkt lub odnoszą się do treści zamieszczonych przez nas na stronie. Ich przeciwieństwem są linki nienaturalne, których powstawanie nie jest ani trochę bezinteresowne a skupia się najczęściej na prowadzeniu działań spamerskich.
Nie trudno się domyślić, że profesjonaliści z zakresu SEO starają się jak ognia unikać tego rodzaju odsyłaczy i ich działania opierają się o inspirowanie powstawania linków naturalnych. Te mogą być efektem współpracy z dziennikarzami, blogerami czy też influencerami, ale nie tylko. Mogą też pochodzić z katalogów firm, forów internetowych, na których działamy a także, last but not least, z social mediów. Oczywiście dobra agencja marketingu sieciowego ma także wiele innych sposobów na pozyskiwanie wartościowych linków, jednak są to metody, których najlepsi w branży strzegą jak oka w głowie. To kolejny powód, dla którego warto zdać się na pomoc profesjonalistów.