Tak to było z tymi plakatami...

Pszczyna
14.08.2015, 09:43

Prace nad budżetem obywatelskim zmierzają do szczęśliwego - miejmy nadzieję - finału. Zakłócił je przez chwilę krótki artykuł na naszym portalu. Kto się poczuł urażony? I czy Wojciech Jakubiec to „performatywny koordynator", „gościu, co takie bajki, pociska nam w prasie"? (z komentarzy na portalu pszczynska.pl).

24 lipca na naszym portalu opublikowaliśmy artykuł pt. „Młodzi zniszczyli miejskie plakaty!?". To krótka relacja młodych mieszkańców Pszczyny, którzy przyznają się do „ataku" na plakaty reklamujące Rady Sąsiedzkie, czyli konsultacje do Pszczyńskiego Budżetu Obywatelskiego. „Atak" polegał na napisaniu na plakatach kilku haseł (m.in. „Chodzić, bo zadecydują za Was!", „Nie było Cię? System nadal działa!", „O Was bez Was?".) Artykuł ten wywołał zaskakująco żywą dyskusję. Część osób pracująca społecznie nad zapisami regulaminu budżetu obywatelskiego poczuła się nim urażona. Dostało się też naszej redakcji. Burza w szklance wody? Nieporozumienie?

Nieoficjalnie powiedziano nam, że metody pracy koordynatora ds. Pszczyńskiego Budżetu Obywatelskiego 2016, Wojciecha Jakubca, nie wszystkim się podobają. Pytamy go zatem o „atak" na plakaty oraz motywy działania.

To jak to było z tymi plakatami? Kto je zniszczył i czy w ogóle o zniszczeniu możemy mówić?
A więc panie redaktorze, pora się przyznać do mistyfikacji. Oczywiście nikt plakatów nie zniszczył, cała akcja była od początku do końca przemyślana. W skład wszystkich elementów tej krótkiej kampanii weszła również ścisła współpraca z waszą redakcją, za co szczególnie serdecznie dziękuję. Przeprowadzenie tego typu działań efektywnie, uzależnione jest od precyzyjnej współpracy wszystkich zaangażowanych stron. Podręczniki do marketingu definiują ten sposób komunikacji z klientem, jako marketing wirusowy, czy też viral marketing.

Proszę wytłumaczyć, po co była ta akcja?
Przemyślana kampania wirusowa wykorzystująca zabawny, zaskakujący materiał reklamowy pozwala zakorzenić w języku nowe zwroty, a co za tym idzie, budować trwały wizerunek marki w świadomości szerokiego grona użytkowników, małym kosztem, a na szeroką skalę. W moim zakresie obowiązków jako koordynatora ds. Pszczyńskiego Budżetu Obywatelskiego jest upowszechnianie i uprzystępnianie wiedzy na temat budżetu i wszystkiego, co z nim związane. Postanowiłem w związku z tym wykorzystać, oprócz tradycyjnych metod informacji, właśnie te nowoczesne, niejednokrotnie kontrowersyjne sposoby dotarcia do pszczyniaków. Na marginesie dodam, że narzędzia marketingu wirusowego wykorzystują tacy giganci, jak Fruit of The Loom czy UNESCO, w Polsce brylują Frugo i marka Tymbark. Tak, napisy w kapslach to właśnie marketing wirusowy.

Czy akcja odniosła zamierzony skutek?
Wysyłając do redakcji wywiad z rzekomą grupą performerów obawiałem się, a może miałem nadzieję, że dziewczyny i chłopaki ze skate parku poczują się dotknięci. Miałem trochę wątpliwości. Okazało się jednak, że największy atak przyszedł z zupełnie innej strony (śmiech). Jeśli ktoś się poczuł urażony, to przepraszam. To, co działo się później na portalu pszczynska.pl też jest odpowiedzią na to pytanie.

Rozmawiał Jacek Bielenin

 

jack

T G+ F

Komentarze:

egen 2015-08-14 godz. 14:56
Redakcjo nie poniżajcie sie do takiego poziomu
mallen 2015-08-14 godz. 14:26
Szanowni Państwo, tak narzekacie na facebooku, na portalu pszczynska.pl... Każdy mógł przyjść i powiedzieć co mu leży na sercu. Mierzi mnie takie "najeżdżanie" na osoby, którym zależy, aby było coś zrobione i się starają a sami nawet tyłka nie ruszą. Uważam, że praca i zaangażowanie w PBO Pana Jakubca nie jest warte tego ewentualnego wynagrodzenia które dostaje z Urzędu (o ile wogóle coś dostaje). Temat ten mnie nie interesuje. I o ile osobiście nie jestem "fanką" Pana Wojciecha i nie porywa mnie jego osoba to byłam na praktycznie wszystkich spotkaniach w Urzędzie i uważam że obecny kształt PBO jest bardzo dobry co jest niewątpliwą i niepodważalną jego zasługą. p.s. gdyby Pan "Dawid" był choć na jednym spotkaniu (w Urzędzie, Piasku, Porębie, Wiśle etc.) to wiedziałby Pan że osoby biorące odpowiedzialność za tworzenie budżetu obywatelskiego jak i później jego weryfikacji nie składają wniosków w PBO!
Dawid 2015-08-14 godz. 12:23
Dziwne jest ze ten Co najbardziej narzekał na podział budżetu został zatrudniony u w urzędzie bez konkursu na pół etatu i teraz zajmuje sie... Budżetem. PS. Mam nadzieję, że sam nie będzie się starał o pieniądze na teatralną. To by było bardzo nie fair.
Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie

Świąteczny Weekend Zakupów w Pszczynie

d wielu lat w okresie bożonarodzeniowym spotykamy się na Pszczyńskim Jarmarku Świątecznym. Z powodu pandemii w tym roku to tradycyjne wydarzenie nie...
35 lat Muzeum Prasy Śląskiej

35 lat Muzeum Prasy Śląskiej

uzeum Prasy Śląskiej im. Wojciecha Korfantego w Pszczynie obchodzi 35-lecie istnienia. Z okazji jubileuszu zastępca burmistrza Barbara Sopot-Zembok...
Uhonorowani przez Sybiraków

Uhonorowani przez Sybiraków

Sybiracy w podziękowaniu za wieloletnią współpracę wręczyli odznaki władzom powiatu i pracownicom pszczyńskiego starostwa
Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty

Pszczyna: Budżet na 2021 rok przyjęty

rzyszłoroczne wydatki gminy Pszczyna wyniosą niemal 324 mln zł. Taką decyzję podjęli radni, którzy opowiedzieli się za przyjęciem uchwały...
Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska

Apel w sprawie trudnej sytuacji Uzdrowiska

15 grudnia Rada Gminy Goczałkowice-Zdrój przyjęła uchwałę w sprawie wystąpienia z apelem do premiera dotyczącym uzdrowiska
Konkurs "Pierwsze zdjęcie na Instagramie"

Konkurs "Pierwsze zdjęcie na Instagramie"

Już wkrótce Gmina Pawłowice będzie miała swój profil na Instagramie. Z tej okazji ogłoszony został konkurs „Pierwsze zdjęcie na Instagramie”